torsdag 6 mars 2014

V öppna + v galopp = jordgubbssylt!


Red för Marianne. Disco var alert o mjuk när jag red fram. Han var dock inte lika "på bakbenen" i skritten som igår. 
M tyckte han såg fin ut i traven, bar sig bra o gick på av sig själv.
Gjorde några längningar som var ganska bra. Likaså några skänkelvikningar.
Lite skolor. Vilken vänsteröppna han gjorde! Absolut hans bästa:) Jordgubbssylt! Öppnan till höger var helt ok men inte lika bra.
Slutorna var däremot inte så bra. Jag fick honom inte att tvära ordentligt o det blev handbroms på...
Galopp. Vi började i höger varv. Suck o stön. Gårdagens fina känsla var borta o jag fick jobba i varje steg. Han ville inte alls korta sig o galoppen blev seg o gungig. M var på mig att jobba med inner skänkel o att jag måste sitta upp o släppa ner benen. Fick gå ut på 4-kanten o länga + korta för att få i gång honom, sedan öppna o längningar. Han kom igång lite bättre o fick pausa.
Vänster galopp hör o häpna var jättefin från början!! Den var kvick o samlad, helt underbar! Jag kunde lämna volten o gå ut på spåret, han var lika fin på 4-kanten. Helt fantastisk känsla. Absolut bästa galoppen jag ridit på honom! Jordgubbssylt igen! Tänk dessa sekunder vill man lagra o ta fram alla de dagar då inget funkar...
Att det gick så bra i v galoppen tror jag beror på Jannes hjälp dagen innan:)
Efter paus igen fick jag göra lite programlinjer i galoppen som de är i MsvC1 och MsvC2. Gick ganska bra. M sa att Disco stärkt sig i förvända o var kvickare nu. Enkla byten gick bra tvärs över banan, men var svårare när jag gjorde dem på diagonalen. Där måste jag verkligen sitta upp o hjälpa honom.
Disco blev väldigt trött så vi slutade, men jag var euforisk över öppnan o vänstergaloppen!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar