lördag 22 mars 2014

Red mig till ett ryggskott



Denna veckan har verkligen varit si o så med ridningen. Har fått tips av mina tränare att öka kraftfodret, så jag har smugit till lite mer successivt. Han får inte så mycket, däremot får han mycket hö 4ggr/dag. Han har fått ½ kg Krafft Groov 125 samt 1/4 kg Hippolyt Müsli + mineraler från Krafft. Nu har jag ökat Hippolyten till ½ kg till att börja med.  Han har ju väldigt lätt att bli fet...
Han har varit varannan dag loj o varannan dag jättefin. En dag när jag fick bära honom runt i galoppen drev jag så jag fick ryggskott... suck, men nästa dag var han superfin igen. Jag VET att jag inte ska sitta o driva... Självklart har han fått några dagar som jag inte rider på banan alls. Bra för oss båda.
Nu får man leva på Ipren ett tag så att man över huvud taget kan rida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar