söndag 16 mars 2014

Programridning MsvC:2


Påt igen. Red upp C2an för Marianne. 
Innan jag kom till ridhuset var det rena High Chaparall. Det blåste o Disco var väldigt orolig i transporten. Höll på att inte få på tränset. När jag öppnade bak for han ut som skjuten ur en kanon. Han brukar ta det väldigt sakta annars. Väl ute fick han "spader" för en tjej med famnen full av balplast + en häst som kom gående på vägen. Svansen på ryggen, blåste, passage sidvärts ända fram till ridhuset... Gud, jag kommer att tappa honom en vacker dag! 
Väl inne i ridhuset är han som en Zombie. Trött o slö.
Han gick inte fram riktigt ens när jag red fram, så det var dömt att misslyckas... Träningen gick dåligt, min sits var kass, drog upp knäna, måste sitta mycket mer tillbaka. Disco var inte loss + att jag fick bära honom runt.

Programmet: Man kan säga att det nog bara var en bakdelsvändning som var bra på hela programmet. Ingen alls bra känsla. 
När vi nästan var klara började galoppen bli mycket bättre o han gjorde ett par ok enkla byten på rakt spår.
Suck. Väääldigt långt från nån jordgubbssylt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar