lördag 1 mars 2014

Provade ny sadel

Countysadel, dock ej Kickis

Eftersom Sandra lånat hem Kickis sadel för att prova på Cobben, passade jag på att testa den också. Det är en County 17 tum, normal vidd.
Vad jag inte märkte när jag sadlade Disco var att det inte satt på några stigläder.... Märkte liksom det när jag skulle hoppa upp... Blev alltså att svinga sig upp:) Herregud, trots att jag tog hjälp av en avsats att stå på var det inte som i gamla dar när man red barbacka för jämnan o svingade sig upp varje gång. Upp kom jag iaf. Nu jäklar skulle jag inte dra upp knäna.
Countyn var underbar att sitta i. Men lite liten i sätet var den nog kanske, o Disco blev lite klämd vid manken, han behöver vidare bomvidd. Men man satt kanonbra i den o sitsen föll på plats av sig själv kändes det som.
Red ett pass på banan o Disco kändes fin o mjuk. Men herregud vilken träningsvärk jag fick. Absolut inte van att rida utan stigläder o stigbyglar. Men nyttigt var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar