måndag 10 mars 2014

Hjälp av Janne

 
Disco 4 år vänslas med Miranda

Fick hjälp av Janne som försökte få mig att "trycka på rätt knappar". Det går ju lite upp o ner när jag tränar.
Disco var ganska fin från början o han kändes helt ok i traven som har utvecklats något i vinter tycker jag.
Så till den svåra galoppen. I stället för att fastna i fattningen från skritt med en häst som inte vill gå fram så fick jag fatta från trav. Blev riktigt bra. I höger varv blir det ofta lite ojämnt, jag måste vara noga o sitta upp så att jag inte hamnar i framvikt. Jag har ganska mycket i händerna, känns som om han drar mig fram. Vänstergaloppen blev ganska bra o nu gör han avbrott till skritt på volten utan problem. Det som är jättesvårt är att hålla honom kvick när jag bryter av o ska göra en ny fattning, då lägger han gärna av.
Men jag måste säga att vi ändå tagit ett steg framåt, totalt sett, även om det ofta blir ett fram och två steg bakåt....  Skönt att inte vintern varit så sträng i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar