tisdag 7 januari 2014

Träning för Marianne


Nu var det länge sedan jag tränade för Marianne, så det var spännande att höra om hon märkte någon skillnad på Disco sen sist.

Började i trav o M  sade direkt att han var fin, under sig bak o var uppe i fronten. Gjorde en skänkelvikning åt varje håll som var ok. Sedan var det dags för skolorna. Gjorde ganska många slutor innan M var nöjd, men hon tyckte ändå att de var bättre än sist. Öppnorna gjorde han ganska enkelt, men där får jag passa så att jag inte bara skickar iväg honom i full fart, utan balanserar upp honom, får inte gå så fort. Sedan fick jag rida vägen i MsvC2 med skolorna (öppna, s-båge över medellinjen, sluta). Gick ganska bra! Jag måste tänka på att trampa ner ordentligt i inner stigbygel.

Galopp. Måste ha en kvick skritt innan jag fattar. Disco gjorde jättefina fattningar. Jag fick jobba både på 4-kanten o volten. Svårast var 4 fram o 4 tillbaka ute på spåret. Där vill han gaffla med mig då han ska komma tillbaka. Måste vara noga att jag sitter upp ordentligt, "sitta på bakbenen". Samlade sig fint på volten i v varv. Ramlade ner i h varv, svårare där. Längningar däremot var bättre åt h. Enkla byten gick bra efter några försök. Fick göra dem som i MsvC2, dvs 2 bågar serpentin o övergång till skritt från förvänd. SVÅRT! Måste träna på detta.
Vi avslutade med trav på volten med samling i traven. Nu reagerar han bättre o M var väldigt nöjd. Jag var också supernöjd med honom, han var inte det minsta seg utan jobbade på hela tiden, underbart!

Sandra red också för M och även Cobben hade gått framåt. Sandra tyckte att h-galoppen gick väldigt bra, men var ej helt nöjd med v. M tyckte dock att den var helt ok.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar