lördag 11 januari 2014

75 kg salt


Nu ska kylan komma, därför har jag gjort ett försök. Har spridit ut 75 kg salt runt spåret på ridbanan + en volt. Ska bli spännande o se om det hjälper. Vår ridbana är ofta våt, så den blir stenhård vid första minusgrad. Fryser marken kan ju hästarna gå på åkern, det blir lite trevligare för dem än på banan.

Idag tränade jag för Marianne. Eftersom det spöregnat hela veckan har Disco gått mindre än vanligt o det märks direkt. Han blir tyngre i handen o det tar längre tid att få honom att jobba. Dessutom gjorde jag ett misstag. Jag red fram aningen för lite. Efter att ha tagit det lugnare en vecka behöver han längre tid på sig för att mjuka upp sin kropp o komma igång.
Denna träningen var Disco loj o seg. Han är ju snäll o gör det jag ber om, men han vill ju inte ta i o hjälpa till själv. Speciellt i galoppen var han tung i handen. Vissa saker gjorde han dock bra, bla travlängningarna, öppnorna i trav, någon sluta var ok, något enkelt byte blev bra, kände också att han hade jättefin balans i den förvända galoppen. MEN någon större samling hade han inte lust med.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar