onsdag 9 oktober 2013

Tankar efter tävlingen


Har väl gått lite i ett lyckorus efter tävlingen. Framför allt kändes det så himla bra att han var så fin både på framridning o på banan. Nästan bättre än hemma. Då kan man bara slappna av o rida! Nu ska ju tilläggas att detta var klasser han gått förut. LA:1 ska vi lägga till handlingarna nu. Dags för svårare utmaningar. MEN, jag kan känna att LA:3 är tillräckligt svårt... jag måste få till massa saker innan han är bekväm i högre klasser. Men jag är redo att testa!

Det jag tar med mig till nästa tävling är att rida fram aningen längre till andra klassen, så att jag får honom smidig i galoppen.

Tänkte på en sak. Vare sig Disco eller jag blev det minsta trötta av att rida programmen. Han har bra kondition o är stark nog. Det känns ju skönt. Vad man däremot blir trött av är att vänta i flera timmar med en häst på släp... 
Har Janne att tacka för allt "grundslit", Marianne för hjälp med linjerna o Mia för att hon hjälp till att göra honom stark. Tackar också mig själv att jag rider i regn o rusk, tidiga morgnar o sena kvällar, när man i stället borde sitta i soffan... 

Efter tävlingen blir det lite lugnt några dagar. Det är skönt både för häst o ryttare:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar