måndag 7 oktober 2013

Första klassen LA:1




Första klassen var reg LA:1. Skulle starta sist, vilken tur, eftersom vi hade ca 1,5 tim att köra.
Disco har aldrig tidigare varit på Ängens Gård i Trollhättan, så det var ett bra tillfälle att åka dit. De hade två stora ridhus, men båda mina klasser gick i gamla ridhuset. Synd att det inte var en klass i varje, så att han hade fått se båda.
Det var en jättefin plats, stor parkering, fin framridning, bra servering. Vilken tur med vädret! Sol o halvklart!
Disco uppförde sig fint i transporten dit, puh, heller ingen svans på ryggen o high chaparall på framridningen... (dock började han då några hästar sprang i hagen, men det gick bra)
Var supernoga på framridningen med att han skulle var loss. Gjorde mängder av övergångar. Han blev så fin! Underbar att rida, lydde minsta vink, jag njöt!

Min tur. Man fick rida lite i ridhuset innan. Bra. Disco brydde sig dock inte alls om dressyrstaketet.
Programmet gick fint o jag var mer än nöjd då jag red ut. 
Det var 11 starter. Domare var Anna Reilly Hansson.
När resultatet kom visade det sig att Disco hade bäst poäng. 70,79%. Vilken lycka! Segern gav mig 400 kr i prispengar, samt plakett o rosett.

Poäng över 7:
7,5 på inridningen i trav + halt
8 på travvolterna, galoppvolten till h samt korrektheten i uppvisningen. 
8,5 fick jag på vägen innan ryggningen.

Domaren skrev: Stilig ritt, tänker positivt framåt men var ännu mer noggrann med takten i traven. Önskar mer energi bakifrån i galoppen, lycka till!

Hur det än skulle gå i nästa klass var jag redan mer än nöjd.

forts följer...
 

2 kommentarer:

  1. Åhh, va ni är duktiga!!!! Alla hundratals timmar du tränar ger fina resultat! GRATTIS!!! // Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tur att det visar sig ibland:)

      Radera