fredag 16 augusti 2013

Igendammad...

Cobben får sig en puss:)

Lastade Disco o åkte till ridhuset. Hemsidan låg nere, så jag kunde inte se om stora ridhuset var bokat. Det var det... Då hade jag att välja på att rida på utebanan, eller i lilla ridhuset. På utebanan stod hinder o molnen hängde tunga, så jag valde lilla. Men herre gud vad det dammade... Såg knappt speglarna för allt damm. Både jag o Disco hostade.
Bara att fortsätta. Jobbade med högersidan o fick en fin trav. Några enkla byten gick ok. Halvhalterna funkade. Passade på att göra några travökningar när jag var i ridhuset. Fick inget riktigt tryck i dem. Länge sedan jag tränade det, märkte jag. Längningarna snett igenom i galopp var heller inte speciellt bra. Han börjar bra men ramlar i obalans i upptagen. Behöver träna mer på dem också...
Red förvänd galopp på volt. Oj vad han tycker det är jobbigt. Stånk o stön. Hade önskat att jag fått honom lite snärtigare. Traven efteråt blev däremot jättefin. Han var loss i båda sidor o med fin bjudning. Då fick han trava ner o vi slutade.
Ha ha, vi såg ut som om någon tömt en säck jord över oss. Fick tvätta allt vi haft på oss...Men det blev iaf ett bra ridpass o det är huvudsaken.

Nu har vi gjort vår årliga högtryckstvätt av stallet. Skönt när det är gjort. Målningen invändigt kvar...
 

2 kommentarer:

  1. Skönt när det känns bra när man slutar ridpasset,inte illa att det finns två ridhus det är ju lite lyxigt :) synd bara att det dammade, Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut Isa. Ja, det hade varit undebart att ha ett ridhus vid stallet så man slapp att lasta o åka när man ska rida inomhus:)

      Radera