lördag 31 augusti 2013

Försök att få kvick galopp




Gjorde ett tappert försök att få till en kvickare galopp. Vi har hamnat i ett tunggung som jag har svårt att komma ur. Just nu är det traven som fungerar bäst.
Janne gjorde allt han kunde för att få mig att jobba på rätt sätt. Gick väl sådär.... Bra att han filmade mig lite, då får man ett bildminne på sina värsta ovanor, typ dra bak handen, ojämna händer, hissa upp benen mm. Usch, det var inte kul att se. Men faktiskt så var Disco jättefin bitvis. Han såg stark o kraftfull ut när vi kom rätt. Jag såg att han orkar mer trots att jag hela tiden måste jobba med att han ska vara kvick.
Vi jobbade mycket på spåret. Kvick arbetsgalopp med svagt tagen framdel. Detta är ju förstås jobbigt för honom (och mig)...

Nu dröjer det ett tag till nästa träning o jag hoppas att jag kan fixa detta själv utan Jannes ögon... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar