onsdag 24 juli 2013

Pumpa upp på mitten


Janne satt en stund på båda. Cobben var lite loj till att börja med som vanligt, men kom igång fint. Kunde korta sig i galoppen utan att bli långsam.

Disco ville inte ställa om till höger utan att först gaffla lite, men det försvann snart. Jag fick hoppa upp. Han kändes jättefin o jag fick korta in honom i samlad skritt. Ur detta fatta galopp. Svårt för honom, då måste han verkligen ta i. Men det som visade sig vara svårast var att göra en fin övergång till trav från den samlade galoppen. 
Jag fick "pumpa upp" Disco på mitten för att försöka få lite luftigare travsteg. Han tycker det är ursvårt, men det gick bra bitvis. Måste vara noggrann i hörnen o stötta upp honom. Försiktiga tempoväxlingar, samling-något fram-samling. I vänster varv var det svårare o det blev en del "tralopp", men är ändå jättenöjd med honom. Han är väldigt samarbetsvillig o trevlig att rida just nu. 
Stackarn, han var så kissnödig att jag inte hann o hoppa av förrän han ställde sig... Brukar ju alltid låta honom göra det innan jag rider annars, men glömde det... Pumpat upp för mycket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar