måndag 12 november 2012

Pernillaträning. Vi fortsätter med bålböjning


Riktigt bra träning! Jag kände mig väldigt nöjd.
Gjorde samma övning som sist, dvs började i aktiv skritt med att ha rak hals o böja bålen runt skänkeln. Om han gick emot, direkt undan för skänkeln åt motsatt håll o sedan sluta tillbaka. Om han inte svarar där skulle jag fortsätta framåt i öppna. Trodde mina ben skulle ramla av... men rätt var det var så trillade pengen ner o han blev superfin. Detta höll i sig även i traven o galoppen, då hade jag en helt fantastisk ridkänsla! Nu vet jag vad jag ska leta efter. Det gick liiiite lättare denna gången att få honom loss för skänklarna. Vi brottas ju hela tiden med att det sätter sig spänningar i h-sidan, så detta är ju jättebra. Pernilla sa att han ska bli som en gele´råtta, men jag tror att det var jag som blev det...
Hon tyckte också att det gick lite lättare än sist. Det går iaf åt rätt håll!

Foton: Roger Lindberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar