tisdag 6 november 2012

Janne på Disco


Här tävlar Disco sin första tävling. Maj -08. Han är 4 år där, så duktig han var.

Janne red Disco idag. Bra att han känner på honom då o då. Även bra för mig att se hur det ser ut från marken med ryttare på. Dessutom kan jag se hur Janne löser olika situationer som jag tycker är svåra. 
Det var en komisk syn att se J innan han satt upp. Jag värmde upp Disco o J sprang omkring själv i ridhuset o värmde upp sig som en liten unge som lekte häst, ha ha. Skulle ha filmat:)
  
Disco såg ganska bra ut i traven. Janne upplevde att han kom till ridning snabbare än sist, vilket nog betyder att Disco blivit aningen starkare. Han lägger sig inte på i handen lika ofta som förr o han har bogen bättre på plats.
Öppnorna är svåra även för Janne. Bra att jag fick se hur det ser ut när han viker sig i halsen o lägger huvudet på sned. Janne sa att man måste vara supernoga o ha Disco uppe i formen med kvicka fötter i ingången till öppnan för att det ska bli bra. Travslutorna gjorde han kanonbra! Så bra har han aldrig gjort dem!
Det tog en stund i galoppjobbet innan Disco tog i o började jobba med ryggen. Blev bättre o bättre. Han har riktigt fin galopp nu. Janne lyckades göra lite galoppsluta (det klarar inte jag ännu). Kul att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar