onsdag 31 oktober 2012

Fortsättning med bålböjning



 Tänker ofta på när Sandra hade Miranda. Älskar översta fotot när de samsas om en gnagpinne. 2008 och Disco är bara 4 år.

Tränade för Janne idag. Skrittade mest på passet igår, så Disco var fin idag. Märktes att jag fått igenom en del igår, var faktiskt lite lättare idag.
Vi jobbade med att hitta takt o tempo i traven samtidigt som jag fick hålla koll på böjningen. Jag förstår att jag varit en mästare på att vika honom i halsen istf att bålböja.
Galoppen var ganska bra, kunde jobba lite med små tempoväxlingar.
Testade några öppnor i trav. Där måste jag vara noga med att han är urskålad o böjd i kroppen, han får inte bara skeva iväg utan nu ska jag försöka få honom i balans med aktiv trav, inte för fort. Svårt. Bitvis gick det bra o Disco var uppmärksam o fin i munnen.

Måste säga att jag hade en bra ridkänsla nästan hela tiden. Trevligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar