tisdag 14 augusti 2012

Nytt försök med program

3 killar på väg in från hagen
Dags för programridning igen. Gjorde nytt försök med LB:2 och LA:3. Volterna i trav gick bättre, tack o lov.
Ibland går Disco mot h-skänkeln o vill inte runda sig. Det där har vi alltid kämpat med. Nu blev det tydligt vid avbrotten efter galopplängningarna i v galopp. I hörnet vill han inte alls ställa om till h, utan biter tag i bettet. Det måste jag träna på.
Jag måste också tänka på att få honom i uppförsbacke i galopplängningarna, så att han inte ramlar framåt på bogarna. Janne var med o tittade o gav mig lite tips.
Tyvärr känner jag att det inte flyter på riktigt som jag vill i programmen. Vi behöver bli starkare o stabilare i halvhalter o övergångar. Hoppas på en skadefri höst, så man kan jobba på o fortsätta med stärkande jobb.

Innan jag åkte iväg på träningen med Disco skrämde han slaget på mig. Hans bakknä låste sig när han skulle backa inne på stallgolvet o han snubblade bakåt o föll på sidan. Herregud, jag trodde hjärtat hade stannat på mig! Blev helt skakis. Trodde att han skadat sig rejält. Stackarn, han blev själv rädd. Tog ut honom o sprang men kunde inte se något förutom ett par skrapsår. Tack o lov! Puuuh. Det var ju inte länge sedan han vilade pga av att han sprungit i hagen o gått omkull....

Dags att titta på Cobben. Sandra kollar honom i lina 1 gång/vecka. Jag var lite nervös att förbättringen gått tillbaka, men det hade tom blivit något lite bättre igen!!! Det är nu 3:e gången vi ser en liten förbättring. Helt underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar