tisdag 22 november 2011

Repetition i ridhuset


Eftersom Disco gått ganska mycket förra veckan, tänkte jag repetera lite saker o inte sätta för stor press på honom.
Red fram ganska länge i rund låg form. Testade reaktionen för sidvärts på volten i skritt o trav á la Pernilla, vilket han mindes o gjorde bra. Då gick jag över till galopparbete. Tog några steg bogen in på långsidan, gick över i en 10m volt, några steg bogen in igen. Fick till några fina steg i båda varven. Man känner ganska tydligt när han "tar tag" o bär upp sig. Gjorde någon galoppökning diagonalt i båda varven, han gör det bäst i h varv, men upptagen måste bli mycket bättre.

Traven blev väldigt mjuk o sviktig efter galoppen så jag red en diagonal skänkelvikning + en diagonal ökning i båda varven som kändes jättefina. Eftersom jag inte ville nöta på honom fick det räcka för dagen.
Vi avslutade med en låg form, det älskar han verkligen.

4 kommentarer:

  1. Kul att läsa om alla era framsteg. Det är inspirerande. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Anna: Så roligt att du tycker det! Man är ju lycklig så länge det rör sig framåt...

    SvaraRadera
  3. Hmm, lycklig av ett svettigt ridpass!!!
    Jag är ganska lycklig nu, men det beror nog på pepparkakor med Kavlis päronädelost. Mums!!!!

    SvaraRadera
  4. Janne: Usch, så onyttigt med ädelost o pepparkakor. Jag blir inte alls sugen... Längtar bara efter att få träningsvärk pga ett svettigt pass på hästryggen:)

    SvaraRadera