onsdag 30 november 2011

Nostalgibild i fototävling


Det var en tävling på Ridsportsförbundets hemsida där man kunde skicka in ett foto från förr, förstås med hästanknytning. Gärna lite nostalgi.

Jag tänkte på tiden då jag var på Lysekils Ponnyklubb i min barndom o letade upp ett foto på en av ponnyerna. Hon hette Bonita o var uppfödd där. Mamman hette Broomy Nut´s May o var New Forest o pappan var Connemara. Det var bara vissa som fick rida henne på den tiden pga av att hon var unghäst. Jag fick den äran, men jag kan inte påstå att det gick så lysande. Men snäll var hon. Minns att vi åkte efter henne i rockard, hon var väldigt duktig i vagnen. Bilden är från -72, så det är en del år sedan... Minnena väller fram när man ser bilder från ponnyklubben. Det var en härlig tid o man levde i stallet helt absorberad av "älsklingshästen" som först var Pia, sedan Jocke, sedan Broomy. Hade med mig saft + mackor med stekt ägg, då klarade man sig hela dagen. En egen liten värld.

I alla fall skickade jag in fotot o vann!!! Priset var 2 biljetter till Kyras clinic + en unghästklass i dressyr på Globen! SYND bara att jag fick reda på det så sent (dagen innan) så det var inte lätt att ordna ledigt, hästar, resa osv med så kort varsel. Annars hade jag GÄRNA åkt. Försökte skänka bort dem till någon annan som kunde åka, men det blev inget napp. Tyvärr.

9 kommentarer:

  1. Men det är ju jätteknasigt att meddela vinst så sent som dagen innan, hur tänker dom?

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten,men synd att du inte kunde åka!Säger det igen:hur i hela fridens namn kan du komma ihåg så mkt från förr???Du e ju helt otrolig med ditt minne!;)

    SvaraRadera
  3. Cissi: De kanske förutsätter att man bor i Stockholm?

    Magic: Tack! Verkligen synd att jag inte fick höra Kyra. Hi, hi, vissa saker minns man väl, andra inte...

    SvaraRadera
  4. Haha.. grattis ändå! Det är lite ära i det hela också. :-D

    SvaraRadera
  5. Stallv: Det gäller att vara tillräckligt gammal för att få tag i gamla bilder...

    SvaraRadera
  6. Vad roligt, lilla Bonita, Broomy far min favorithäst och jag var skötare till henne många år. vilken nostalgitripp.

    SvaraRadera
  7. Marianne: Broomy var kul att rida o var ganska pigg. Undrar hur många timmar man tillbringat på hennes rygg (barbacka) oftast...

    SvaraRadera
  8. Härligt foto! Men synd att du inte kunde åka på vinsten! Du borde få en annan vinst :-)

    SvaraRadera
  9. Anna: Tack, visst, kunde få 2 biljetter till nästa år:)

    SvaraRadera