onsdag 14 september 2011

Neeeej



Åkte till Hoga för att träna för Janne. När jag red fram tyckte jag Disco kändes lite matt o ur balans. Tänkte att det kanske berodde på att jag inte ridit på några dagar.
Men Janne tittade o tittade. Undrade om han gick helt rent. Neeej, vad tråkigt. Hoppade direkt av. Suck. Här har man åkt i väg i mörker, storm o regn. Bara att vända o åka hem igen.... Det enda jag kunde märka var att han var mer gallig än vanligt vb. Syns inget i skritt.
I dag tog jag honom i lina för att se hur det såg ut. Ser fortfarande orenhet bak o han kniper med svansen. Tror att han har halkat i leran i hagen. De har sprungit en del o letat efter Cobben.
Hoppas, hoppas, det snart går över. Hade anmält till tävling i Trollhättan, men det är bara att stryka sig.

Cobben mår i alla fall bra o Sandra är glad att ha honom hos sig.

Foto: Roger Lindberg


3 kommentarer:

  1. oj, hoppas att det går över fort efter lite vila.
    kram anna

    SvaraRadera
  2. Va tråkigt:( Hoppas han snart e kry igen;)Är dressyrtävlingar på Urf den 22/10,du får åka dit så jag får se er i verkligheten!

    SvaraRadera
  3. Anna, Magic: Tack för tröstande ord! Han är bättre så det går åt rätt håll. Vi får se om han blir bra inför kommande tävlingar!

    SvaraRadera