tisdag 18 maj 2010

Transportproblemen + ridfilm på Cobben


Har funderat lite på alla tips o råd angående transporterandet av Disco. Vissa saker ska jag testa snarast, vissa ska jag fundera lite mer på.

  • Binda upp honom från båda sidor lite kortare
  • Fetvadd i öronen + huva
  • Skritta av honom längre efter passet
  • Någon som står inne i transporten under färd för att se hur han beter sig.
  • Åka iväg till Hoga o bara ta ut o beta honom, sen åka hem igen, bara för att se om det är pga ansträngningen han är orolig.
  • Funderar på att fixa en lång bom bak o helt ta ut mellanväggen.
Hör gärna av er om ni kommer på något annat jag kan testa!

Här kommer lite ridfilm på Sandra o Cobben från i söndags.


4 kommentarer:

  1. Håller tummarna att det löser sig med transportproblemen. Själva åkningen är ju det minsta man vill oroa sig för när man ska tävla eller träna. Vore intressant att få veta orsaken, vet att fler har samma problem bla Vickan men Ella

    SvaraRadera
  2. Inger: Sant. Så länge han håller på så här så har jag ingen lust att åka ut o tävla. (Illa nog att åka o träna). Jag tänker så det knakar varje dag. Hade man varit rik hade man förstås köpt en lastbil för B-kort...

    SvaraRadera
  3. ja vad säger man, välkommen i klubben.... min är ju ombytta problemet, får man honom bara att stanna kvar i transporten så står han som ett ljus. Men man vill ju inte ha såna här orosmoment, det förtar ju det roliga m träning/tävling.
    Cobben ser fin ut som vanligt!

    SvaraRadera
  4. Cissi: varför ska det alltid va något. Tänk den dan då ALLT fungerar... (finns ej).
    Men det är nästan så jag skulle vilja byta med dig. När de väl lär sig att gå på brukar de sluta att krångla o bara knalla på = livet lättare för alla...

    SvaraRadera