lördag 13 mars 2010

Ridhus igen!



Idag åkte jag till ridhuset igen med Disco. Samma procedur som i ons, dvs hacka bort massa svall is för att få ut transporten + ösa på mkt sand.
Har nu kunnat skritta på min ridbana o det är ju bra det. Men eftersom jag gärna vill vara med på tävling i april måste jag kunna arbeta honom lite mer.

Red fram i låg form o han kändes pigg o glad, mjuk o skummade i munnen. Sedan travade jag på lite stora 8-volter, lite övergångar skritt-trav o lite halter. Ganska ok. Lång skrittpaus o sedan galopp på volten. Där hade jag fullt upp med att få honom att spåra. Han ville också gärna bli lite framtung. Sandra sade att jag satt med för höga händer (som vanligt). Men jag höll inte på så länge för "bensinen tog slut" o jag märkte att han blev trött. Tycker ändå att han känns väldigt fin för att ha vilat så pass länge.

I morgon ska vi se om lille Cobben har lust att åka med.

4 kommentarer:

  1. Avundsjuk på er. Vill också träna och ha tävling att se fram emot.

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen kul. Hoppas att Frasse snart är ok igen!

    SvaraRadera
  3. ja härligt för er att få börja träna igen o att han känns så fin!

    SvaraRadera
  4. Ja, Disco är underbar, men vi har MYCKET jobb kvar. Men det ska bli kul!

    SvaraRadera