tisdag 5 januari 2010

Nytt år.




Det nya året började KALLT. Mycket snö o omöjligt att komma upp för backen med transporten. Så nu har jag dressyrabstinens! Så fruktansvärt träningssugen. Har fått boka av flera träningar både för Janne o Pernilla. Det svider. Undrar om Disco gillar våra turer på åkrar o i hagar o skog. Det är ganska jobbigt för dem att pulsa i snön. Lite svårt att variera ridningen.
Disco har en spricka i sin vita framhov. Han blev ju skodd nu i veckan o hovis rekomenderade foderkalk, så det har jag köpt. Hoppas det hjälper. Har testat Kiselgur o Biotin, men utan resultat. Ingen fara ännu, bara det inte blir värre.
Just nu är jag väldigt shoppingsugen (hästsaker). Vill kolla på ridkäder, hjälm, handskar, schabrak, lindor, stübbenträns, fårskinnspad, dressyrsadel, hindermaterial mm.......... Man skulle va en Hollywoodfru.

Mån: Plumsade på ridbanan. Lite jogging.
Tis: Hovis. Red på åkern.
Ons: Vila
Tors (Nyårsafton): Red upp i skogen o klättrade alla 3. Tog även lite galopp i hagen. Full fräs!
Fre (Nyårsdagen):
Red lite jogging på ridbanan. Isigt så de spänner sig.
Lör:
Vila
Sön: Red på åkern.

9 kommentarer:

  1. Jag tror absolut dom uppskattar att få en period med ett break från "dressyrandet". Disco är säkert lika laddad och träningssgen som du är nu! Kommer han ha någon vintervila?

    SvaraRadera
  2. Hoppas det! Han kommer inte att få någon vila där jag ställer av honom helt, utan det blir lite ridning "på lågvarv" utan dressyrträning. Det har nu gått flera veckor sedan jag tränade.
    Vi kommer att resa på sem då får han vila helt.

    SvaraRadera
  3. Jag är så träningssugen att jag snart spricker! Lupin är toppenglad att slippa, hon tror att hon är galoppör på Täby i hårdträning, jag FÅR inte stopp! Gå på tygeln - va är det??? Skall det här vädret hålla i sig får jag vänta med att tävla till i höst! // KIcki

    SvaraRadera
  4. Tur du landar mjukt om hon inte stannar förrän det är för sent...
    Tävlingar känns vääääldigt avlägset...

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt År, Irene!
    Tror det kan vara sunt med lite snöpulsing och omväxling till dressyrarbetet. Så är ni taggade bägge två när ni startar igen!

    SvaraRadera
  6. verkar som hästar mår bra i det här kalla snöiga vädret... pigga o glada iaf så det räcker, ja. Våra vill inte heller komma in från hagen nu, när det är lerigt hänger de ju vid grinden... nu får vi muta dem.
    o bra träning med snön, tror jag också

    men när det är så kallt som det varit här de senaste dagarna, dvs UNDER tjugo minus, blir det ingen hårdträning precis... ingen ridning blir det... tror inte hästarnas lungor skulle må så bra kanske
    verkligen kallt nu o länge
    manotanten

    SvaraRadera
  7. Ja, jag hoppas Disco kommer att va lika taggad som jag. Skönt med snö, men det hade ju räckt med 5- grader. Allt blir så omständigt när det är så himla kallt! Dock har vi inte haft 20 minus ännu tack o lov....
    Nu tröstar jag mig med att det går mot ljusare tider!

    SvaraRadera
  8. Hoho, var har ni tagit vägen? Har ni tagit en paus i kylan?

    SvaraRadera
  9. Ha, ha ja man borde nog gå i ide...

    SvaraRadera