måndag 19 oktober 2009

Veckoschema Disco o Cobben v. 42 + Janneträning





Denna veckan har varit både ledsam o rolig. Ledsam för att Cobben skadat sig o kul när vi åkte till Flyinge. Tvära kast.
Vi hann också med en hummerfest. Så gott!

Mån: Disco vilade. Veterinären här o kollade Cobben igen. Fick Hippotrimsulfa o Fenylbutazon.

Tis: Disco gick ett dressyrpass på ridbanan, lite bakdelsvänd, övergångar, fattningar. Gick bra!

Ons: Konditionsträning på åkern.

Tors: Disco vilar, jag är på Flyinge

Fre:
Disco vilar, jag är på Flyinge

Lör:
Disco vilar, jag är på Flyinge

Sön: Janneträning på min ridbana. Väldigt ridsugen efter att ha suttit på läktaren i 3 dgr o sett andra rida. Inspirerad av Anna Blomgrens (testryttare) sits. Så vill jag också sitta... Disco kändes väldigt fin o jag fick ta tillbaka i både trav o galopp utan att ta i tyglarna, han ska va självbärig. Blev jättefin o jobbade på som bara den. Underbar känsla! Han har vilat sig i form...
Cobbens ben var lite bättre o han var inte halt när Sandra sprang med honom. Skönt.

12 kommentarer:

  1. Tur att det verkar gå bra med Cobben. Kunde ju gått riktigt illa..

    SvaraRadera
  2. Faran inte över, idag var han vÄLDIGT svullen tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Verkligen trist alltså. Håller tummarna för er och er fina häst.

    SvaraRadera
  4. Tack! Kanske man skulle börja med frimärken eller nåt i stället...

    SvaraRadera
  5. Ingen ide med frimärken. Antagligen hade ni fått vattenskada så alla frimärkena klistrat ihop sig...Eller så hade katten strimmlat dem, om de inte brunnit upp.../ Kicki

    SvaraRadera
  6. Tror du kan ha rätt i det! Men det blir inte lika dramatiskt som typ avsparkade hästben, fästingsjukdomar, ambulansfärder o transportkrasch...

    SvaraRadera
  7. Åh vad gott det såg ut med hummer!
    Håller tummarna jag med för Cobben!
    Minns för nåt år sen när det gick som troll i skadade hästar i det stall vi stod då; då funderade vi också på frimärken eller att ha ett gäng "my little pony" i stallet i stället...

    SvaraRadera
  8. Nykokt hummer var inte fel!!
    Tack. Jag vet inte vad vi tar oss till om inte Cobben blir bra! "My little pony" var ett bra förslag...

    SvaraRadera
  9. Fina biler:D Hoppa Cobbens sår läker

    SvaraRadera
  10. Ja, jag tror nog det gör det!

    SvaraRadera
  11. ååh.. hummer,..
    det har jag faktiskt aldrig ätit, men det ser gott ut! =)

    SvaraRadera
  12. Underbart, men den skall vara färsk!

    SvaraRadera