måndag 28 september 2009

Veckoschema Disco o Cobben v. 39




Denna vecka har vi fått mycket hjälp av Janne. Sandra har varit i Linköping. Vädret har varit fint men blåsigt, så nu har de täcken på sig, iaf på natten. Vi har öppnat upp så de går i en ännu större hage nu. Cobben äääälskar att rulla sig, han lägger sig o stönar... Han har lagt på sig lite hull, men det är bara bra, man märker att han trivs. Däremot tror jag att jag lyckats banta ner Disco något, men han är fortfarande för fet.

Mån: Båda hästarna fick vila.

Tis: Janne kom hit o red Cobben o även en stund på Disco.

Ons: Janneträning för Disco, Cobben
promenad på åkern.

Tors: Janne här o red Cobben på banan o i skogen + kände på Discos galopp.

Fre: Disco vilade, Cobben promenad på åkern.

Lör:
Disco i skogen o klättrade med Nicke, Cobben vilade.

Sön: Båda hästarna tränades för Stefan Jansson i Lysekil.

5 kommentarer:

  1. Jag är så imponerad av dig och Sandra, båda så duktiga och så driftiga! Sandra är den bästa vän jag någonsin haft och det var längesen jag såg sandra så här lycklig sen hon köpte Cobben! Det värmer och du så underbar som ställer upp för henne så! Ni har så fina vackra svarta pojkar!
    Mvh Emelie Strand

    SvaraRadera
  2. Hej Emelie! Tack, vad snällt du skriver! Vet att du slitit hårt med dina hästar också!
    Nu får vi bara hoppas att Cobben får vara hel o frisk i många år framöver. Sandra kan verkligen vara stolt över honom.
    Hoppas din hosta är bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Har verkligen varit ett underbart häst-höst väder!

    SvaraRadera