onsdag 30 september 2009

Janneträning


Tränat på Hoga ikväll. På förmiddagen longerade jag Cobben. Han fick gå över 2 cavalettibommar. Tränade att marschera på i skritten, kvicka på traven lite (lite mindre svävning), räta ut o länga ett par steg, några få varv i galopp. Han var duktig o han blev fin, speciellt i h varv. Vill att han ska runda sig o sänka sig ännu mer, men det kommer!

Disco var pigg o vaken idag. Kändes fin på värmningen. Lätt i v varv, så Stefans mangling av oss hade nog gjort nytta.
Janne tyckte han såg fin ut. Fick trava på volten, ok, övergångar fina, fick sänka ner honom lite + mina händer. Han jobbade på fint i traven. Ok även i galoppen, men just nu är traven bättre. Red upp LA:1. Fina travvolter, ökningen i trav gör han så gott han kan, men det behöver bli bättre. Skänkelvik för v skänkel är svårt, jag MÅSTE ta tag i ytter tygel o RIDA. Går lättare för h skänkel. Ryggn ok. Fri skritt ok men måste bli bättre skillnad mot mellanskritten efter. Galoppfatt från skritt gick dåligt, måste lossa för h skänkel o rida ut i hörnet innan. 10m galoppvolterna är svåra. Han tappar tempo o form, jag måste höja upp innerhanden o stötta med ytter skänkel. Förvända ok. Längningen i galopp måste jag driva på längre o sikta något innan bokstaven, så jag får ihop honom i hörnet.
Som synes mycket att träna på! Men han kändes iaf fin o samarbetsvillig. "Bara" att jobba på!
Rumlade lite i transporten på väg hem. Han gillar inte när det är mörkt o bilar kör för nära. Obehagligt när han gungar mot bommen, hela transporten vinglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar