lördag 19 september 2009

Janneträning




Idag red Sandra ut själv med Cobben för första gången. Blev några varv runt åkern i skritt o trav. Gick jättebra!

Disco fick åka till Hoga o jobba. Oj vad vi fick slita idag.... Både Disco o jag var för mätta för att göra vårt bästa. Disco hade fått gå hela dan i en hage med massor av gräs, så han var tjock ända uppe från ryggen.... Inte bra. Jag hade blivit utfodrad med köttbullar o mos samt äpplepaj o vaniljsås. (Rekomenderas EJ innan ridning...)

Disco var inte riktigt till sin fördel utan lubbade fram. Han gjorde dock lite hyfsade längningar o skänkelvikningar.
V-galoppen var dock hemsk. Där har vi jobbat förut. Tur jag fick support av Janne, annars hade jag inte vetat vad jag skulle göra... Jag fick ställa utåt o försöka få honom att spåra o ta i bakifrån. Lättare på 4-kanten än volten. H-galoppen var ok. Tillslut blev han iaf fin o kändes väldigt luftig, lätt o fin i handen. Då var vi allihop trötta!

4 kommentarer:

  1. Det är ju såna här pucklar man ska över!

    SvaraRadera
  2. Tjusiga bilder! ja det är skönt att ha någon som hjälper en när man kör fast, någon som vet hur man ska göra med det där som man själv inte alls vet hur man ska ta tag i. Kul att han blev så fin.

    SvaraRadera