onsdag 16 september 2009

Böcker, två + en -




Läst 3 böcker. Två av dem ganska bra men ingen toppennotering. En av dem tyckte jag mindre bra om.

I DE LUGNASTE VATTEN av Viveca Sten.

En kriminalroman från Sandhamn. Svensk deckare. En man hittas drunknad o fler mord blir det. Ganska bra med en liten gäspning....

IGELKOTTENS ELEGANS av Muriel Barbery.
Handlar om 2 kvinnor som bor i en fastighet i Paris välbärgade kvarter. Båda döljer sina talanger för omvärden. Den ena är väldigt intelligent men försöker att inte visa detta.
Hur jag än försöker
kan jag inte samla tankarna o koncentrera mig på innehållet. Sorry, för den har fått fina recensioner...

PÅ DET FJÄRDE SKA DET SKE av Cajsa Ingemarsson
En roman om ett relationsdrama. Man får följa Paula, en 31-årig kvinna som känner att livet håller på att rinna iväg. Hon reser mkt i jobbet o hennes trogne pojkvän gör allt o lite till för henne. Likaså väninnorna. Paula hoppar på än det ena, än det andra projektet o förhållandet spricker tillslut.
Ganska bra, iaf läsvärd om man vill ha nåt lättsamt.

2 kommentarer:

  1. oj, vad du läser!
    själv har jag tyvärr kommit av mig lite igen... har så mycket på jobbet nu så här i starten att jag somnar så fort jag lägger mig o ska försöka läsa
    men lite lite varje dag blir det

    SvaraRadera
  2. Jag hör mkt på hörböcker. Har ett antal mil till jobbet, så jag hinner höra på en del i bilen, o det är väldigt bra sällskap!

    SvaraRadera