måndag 4 maj 2009

Böcker




Kommer att skriva mina (korta) bokrecensioner här isf i profilen.
Här är de sista böckerna jag läst / hört på. Hör mycket på hörböcker i o med att jag har långt till jobbet. Bra sällskap.

Aprilväder av Viveca Lärn. Handlar om fortsättningen på det som hände på Saltön. Jag gillar verkligen Vivecas humor o hennes beskrivning av människor o platser här i Bohuslän. Läs den, en "feelgood" roman!

Stundande natten av Carl-Henning Wijkmark. Skådespelaren Hasse har fått reda på att han har obotlig cancer i magen. Han tas in på ett boende för palliativ vård. Man får följa hans tankar om döden, samtal med sina rumskamrater som han lär känna väldigt väl o sköterskorna som han får ett speciellt förhållande till. Denna bok grep mig fullständigt. Välskriven o man vill hela tiden läsa MER. Rekomenderas skarpt!!!

Fiskaren garn av Stefan Spjut. Handlar om en ensam fiskare o hans tankar. Kommer aldrig in i denna boken. Äckliga beskrivningar. Ingen bok för mig.

5 kommentarer:

  1. de e kul att läsa böcker:D

    SvaraRadera
  2. Tycker jag med. Har alltid en bok på gång.

    SvaraRadera
  3. Hei Irene! Jag är en bokslukare. Kul att du också gillar att läsa :-)

    SvaraRadera
  4. Ibland köper jag på Tradera, men för det mesta blir det biblioteket som vi har på sjukhuset.

    SvaraRadera
  5. Sen jag fick sämre syn o behöver (obekväma)läsglasögon läser jag tyvärr inte lika mkt som förr, när jag i stort sett alltid hade näsan i nån bok. Hela nätter kunde jag läsa... sov inget om boken var bra, märkte bara att klockan var jobbdags snart...
    Ska verkligen försöka få igång det "flytet" igen. Har en massa att läsa igen...

    SvaraRadera