fredag 27 februari 2009

Rundtur i Dubai!

Hej pa er alla, hoppas ni inte har det for kallt. Maste tacka alla er som skickat SMS o ringde nar jag fyllde, jattegulligt av er!!
Igar latade vi oss o var vid stranden hela dagen. Det var sa varmt att man fick ligga i skuggan eller vara i vattnet. Kande mig som era hundar som tranar vattensim...
Idag nar vi varit pa guidad rundtur i Dubai hela dagen. Var 32 grader, sa det var tur att det var luftkonditionering i bussen.. Intressant att hora allt de berattade om Dubai. De har VERKLIGEN STORSLAGNA projekt pa gang, verkar inte alls som om finanskrisen natt hit. Det ena byggprojektet varre an det andra. Vi sag varldens hogsta byggnad, Burj Dubai, 780 m. (160 vaningar). Vi akte forbi Burj Al Arab, dar vi at lunch. Lika hogt som Eiffeltornet. De berattade att varje rum har 2 vaningar o det billigaste kostar 40 000 kr per natt. (kunde val Tommy bjudit mig pa?) Vi akte fororbi ett shoppingcenter dar de hade riktig skidbacke inomhus, med -6 grader. Man kunde hyra skidor. Jag tyckte det var kul att ga pa kryddmarknaden, de salde alla tankbara kryddor.
Utanfor Dubai hade de kamelrace. Kamelerna som sprang fort kostade 25-30 milj! Det var robotar som red(!!)
Dubai har valdigt lag kriminalitet. Den sags vara varldens sakraste stad. Marks nar vi ar ute pa kvallen. Lugnt.
Efter att ha besokt flera shoppingcentra, sett palmoarna, akt bat mm var man ganska trott nar man kom till hotellet. Nu ska vi ga o ata libanesisk mat.
Ha det bra alla!
Forresten Janne, jag fick ingen diamant utan ett Stubbenkandar till svarten. Tank va fin han ska bli...

5 kommentarer:

  1. Villken fin present. Va är väl en diamantring...
    Ni verkar ha det jätte fint där borte. Varmt o gott o ingen is. Här går det näsatn inte att gå en meter utan broddar. Hoppas du nu inte har bränt dina fina dressyr fötter bara.

    SvaraRadera
  2. Du kommer väl inte hem igen, later helt fantastiskt med 32 grader (nu Sverige -1,9)? Dubai lag kriminalitet, har de inte ens terrorister? Då har de val inte en massa kulspruteforsedda militarer som vaktar turisterna, som vid min resa till Egypten? Sag inte att de inte ens har en massa patrangande forsaljare som saljer ALLT? I sa fall maste jag aka dit nasta gang!

    Kommer du hem så är det val for att prova Svartens Stubben kandar (han ar klok, han Tommy, vet vad du helst av allt vill ha)
    :)uba

    SvaraRadera
  3. Hej MM!
    Nej, har inte brant mig. Blir for varmt att ligga i solen, sa Disco far va beredd nar jag kommer hem. Han gar ju nu bara o dronar...

    SvaraRadera
  4. Hej UBA!
    Om jag inte haft Disco hade jag stannat! De har manga fina sjukhus, dar borde jag fa jobb.
    Nej, jag har inte sett nogon bevapnad person sen vi kom hit. Polisen glider runt i fina polisbilar, men det finns inte manga. Ej heller patrangande forsaljare. Jag fragade i en affar dar de salde handvaskor om han ville foresla mig nagon, ask your husband, sa han da..

    SvaraRadera
  5. Hehe jag visste att du skulle få det Sandra sa det:D

    SvaraRadera