söndag 2 augusti 2015

Juli, dystert


Juli månad har varit kall o blåsig med en del regn. Detta har varit skönt för hästarna. Nästan inga bromsar alls, en del blinningar o flugor förstås, men inte så mycket som det brukar vara. Därför har de kunnat gå ute största delen av dygnet, även om de står inne o vilar några timmar varje dag. Trots att det inte är så mycket flygfän har Disco panik vid minsta surr, så det är full mundering som gäller. Vill absolut inte riskera att han springer pga flugor.

Jag går fortfarande o leder Disco 30 min varje dag. Undrar hur många mil jag gått med honom detta året. Jag börjar tappa modet. Funderar hela tiden på vad jag ska göra o hur länge man ska hålla på. Har han ont? 
Jag önskar inget annat än att han ska bli frisk. Skulle ge vad som helst för att få honom frisk o tillbaka där vi var. Har den fina känslan kvar från förra sommaren. En hel sommar till har gått utan att jag har kunnat rida. Att rida på andras hästar är inget alternativ. Vill ha en häst att utveckla o träna.
Vad gör jag om Disco inte kan bli bra? Köper en ny? Lägger ner ridningen? Man är ju inte direkt 25 längre heller... Men det är inte så lätt att se sig själv utan häst, har ju haft häst sedan jag var liten. Vad ska man göra i stället? Svårt att komma på något som lockar...
OM man skulle börja om med en ny häst skulle man ju helst vilja ha den där det finns ridhus... även om det är helt underbart att ha dem hemma o själv bestämma över rutiner mm...

Positivt är att Cobben är frisk o kry. Underbart. Sandra tränar o han har satt fina muskler. Detta måste man vara nöjd för!  

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar