måndag 20 april 2015

Vårtecken: första fästingen



Tveksamt vårtecken, plockade av katten en stor äcklig fästing. Jag är livrädd för fästingar efter det som hände med Karimba.
Inte nog med det. I morse råkade jag trampa jag på en fästing som låg på golvet, stor som ett blåbär... Det blev en stor blodfläck, fy va vidrigt!
Vi köpte ju en betesputs förra året, det är nog bra att hålla gräset kort. (även mot kläggar o bromsar)

Igår när jag red Disco på åkern trampade han av sig en av sina ringskor fram. Hade en sån tur att jag hittade den. Puh! Tommy fick på den bra igen, tack o lov. Det är ett par veckor kvar innan det är dags för nästa klinikbesök + skoning.

Vad gäller ridningen så är jag ganska nöjd. Han vilar något mindre på vb o jag tycker det känns ok när jag travar. Det som bekymrar mig lite är att efter det att jag ridit så brukar jag leda honom på åkern. Han vill då helst sakta i uppförsbackarna. (lutar inte speciellt mkt) Detta märker jag inget av före ritten. Har han ont i senan efter ridningen tro??



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar