lördag 7 februari 2015

Min Dalmatiner

 
Jag och Cindy -86. Hon blev BIS på Melleruds utställning

Hon hette Jilloc´s Lady Lovesong men kallades till vardags för Cindy. Pappa var Solbos Sansibar o mamman var Cavalettis Lady Mac Beth. Uppfödare Florence Brunberg-Karlsson, Kennel Jilloc´s.


Jag hade den vackraste hunden som fanns (i mina ögon). Pigg o glad, lydig, full av bus o ville gärna vara med när jag red.
Det var länge sedan nu, men jag kan känna hennes mjuka päls o se hennes uppdragna mungipor när man kom hem. Svansen var som en batong. Hela hunden svängde fram o tillbaka av glädje.

Det var inte bara vi som tyckte hon var fin. Det gjorde även utställningsdomarna o hon gick bra på alla utställningar. Hon blev Bäst In Show 2 ggr o var förstås Champion.

Omslaget till Dalmatinerkuriren -88


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar