lördag 8 november 2014

Sista tävlingen i år




Sandra o Cobben har tävlat färdigt för i år. Tyvärr gick det inte så bra resultatmässigt, dock hade Sandra bättre ridkänsla än vad resultaten visade.

Tävlingen var på Lysekils Ridklubb, som ordnade jättebra tävlingar. 
Vädret var mulet med lite lätt duggregn då o då. Ganska milt, så ok novemberväder. Sandra red fram inne o Cobben var lite stram över ryggen o lite långsam. Blev dock bättre o bättre, så när det var dags att rida LA:3 hade han vaknat till liv. Sandra gjorde en prydlig ritt utan missar. Mjukt o fint. Jag tänkte i mitt huvud att hon nog skulle landa på ca 67%. Jag tänkte, äntligen blir hon placerad. När resultatet kom (61,6) trodde jag de räknat fel...
Samma klass o samma tävling förra året fick de 73,4%. Man undrar.??? 
Det blev en 6:e plats (5 placerade). Bara att ladda om...

Cobben fick lite mash o hö medan vi drack kaffe. Sedan var det dags för Sandra att rida igen.
Sandra hade på nya fina Schockemöhlekandaret, han är så fin i det!
Han började lite i framvikt så Sandra fick gå på honom lite o gjorde massor övergångar o tempoväxlingar. Nu började han ta i, genast mycket bättre. Manken upp, Sandra fick jobba.
På banan gjorde han ett jättebra MsvC:1 program, absolut bästa jag sett honom göra. Poängen uteblev även denna gång. 59,7% vilket gav en 13 plats av 19 starter. Jättetråkigt när man inte förstår varför poängen blir låga. 

Jag tycker verkligen att både häst o ryttare skötte sig mycket bra.

Nu får Cobben ta det lite lugnt ett tag. Skönt för både honom o Sandra.  
 


4 kommentarer: