söndag 19 oktober 2014

Forts. klinikbesök



Summering:
Inflammation bakknä och kotled vb.
Inflammation kotled vf.
Tendinit i inre gaffelbandsgrenen vb
Mugg 3 ben
Hovsprickor vf
Sadelknuta

Vad gör jag åt allt detta?
Flunixin iv
Metacam i 8 dagar
Celastona + Ethacillin till sadelknutan
Muggen ska tvättas med Trizchlor smörjas med Salicylsyrevaselin
Skritt för hand 20 min/dag + liten hage
Back on Track eller pad+linda på natten vb om 5 dagar. Senare shockvågsbehandling för gaffelbanden.
Hoof Desinf. Life Data till hovsprickorna
Köpte en slicksten för att ha som godis om jag behöver avleda uppmärksamheten.
Återbesök om ca 3v.

Kan säga att detta kalaset kostar pengar.... Men vad gör man inte för sin älskling...





Jag känner mig bara totalt nedtryckt i skorna. 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar