tisdag 28 oktober 2014

Börjar vänja mig att inte rida



Nu har det gått 3 mån sedan Disco blev halt. Efter att ha klättrat på väggarna över att inte kunna rida, börjar jag nu sakta vänja mig. Jag pysslar mkt med honom, mugg ska tvättas o smörjas, han ska ledas i skritt, av o på med Back-on-trackskydd, + förstås alla andra vardagssysslor som mockning, fodring, strö o så. 
Om jag ska rida igen kommer jag att vara stel som en pinne...
Nu är iaf Metacamen slut. Gott att slippa ha den söta lukten i näsan. Kväljande, men Disco tar den utan prut.
Har förresten varit ganska snål med hans mat. han måste banta så att han inte belastar sina onda ben mer än nödvändigt.

Jag som i grunden är motståndare till alla sorters extra foder o tillsatser, ramlar på än det ena än det andra. För utom nypon och Hyaluronsyra har jag nu köpt medel som ska förbättra hovkvalitén (Ungulat). Köpte av Hippolyt. Har deras foder o det fungerar bra, så nu ska jag testa detta.


Cobben sköter sig o Sandra är väldigt nöjd med honom. Det funkar väldigt bra på träningarna.
Nu är det snart dags för sista tävlingen för året. Bara att hoppas att han inte tappar energin. Tror Sandra vill över 62% i MsvC denna gång. Blir även en start i LA3 eftersom det är på hemmaplan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar