söndag 3 augusti 2014

Långtråkigt




Så himla tråkigt på alla sätt att Disco är halt. Jag bara går o väntar på att han ska bli bra. Ser fortfarande att han haltar när han har stått stilla länge eller när han legat ner. Efter några steg syns det inte. Nu har han bara en dag kvar med sin medicin. Efter detta skall han ledas en stund om dagen. Vet kommer på återbesök efter några veckor.
Man funderar ju om jag kan ha orsakat hältan pga min ridning. Tänker på bytesträningen, även om jag gjorde det max 2ggr/vecka.
Funderar också på att vi tagit bort sulorna på framhovarna, men det borde ju inte heller inverka tycker man. Annars har jag ridit som vanligt med klättring, cavaletti o uteritter som stående inslag för utom träningar. Där har vi heller inte ändrat på något. Samma tränare o samma underlag. Inga tävlingar sen i april...
Min fasa är ju att det ska vara artros i knäleden. Han hakar ju ganska mycket. Hakningarna har blivit värre nu när han inte rids.

Disco undrar varför han inte får gå med på promenad o gnäggar så fort han ser mig. Tur i alla fall att han får gå i hagen tillsammans med Cobben. De går lugnt o fint tillsammans tack o lov.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar