söndag 1 juni 2014

Janne kände på traven


Nu var det länge sedan Janne satt upp på Disco, så nu var det dags. Jag red fram, sedan hoppade J upp.
Galoppen har jag nu börjat att få bättre kläm på, så jag ville att han skulle känna på traven. Han fick jobba en stund. Disco hade ingen lust att ta i mer bak o komma upp i fronten. Svårt eftersom jag låter honom slippa undan... Efter en stund började han faktiskt bli lite sviktigare i traven, mycket bra. Jag har känslan av att han trippar i traven när jag rider. Han blir kvick men kommer inte upp i luften fram.
Janne blev nöjd med Disco o tror att det kanske blir lite lättare att komma dit nästa gång. Han förstod ju till slut vad J ville att han skulle göra. Men det gäller verkligen att rida i varje steg...
Detta blir mitt nya mål parallellt med bytena:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar