söndag 15 juni 2014

Ett rent byte utan bom....

Disco 4 år på tävling, vilken han vann

Janneträning. Oj, vad jag kämpar med dessa hemska byten. Jag är ändå väldigt glad faktiskt, att han över huvud taget vill rucka sig ur sin förvända galopp, så egentligen har det efter omständigheterna gått väldigt bra:)
Jag fick börja med kvick samlad trav o galopp. Gäller att jag understödjer på rätt sätt. Gick ganska bra.
Janne tyckte vi skulle testa byten utan bom. Det har ju inte alls gått förut. Jag bytte från förvänd v till rättvänd höger och han bytte! Tog ett ganska stort språng, men han bytte rent!!! Janne blev så nöjd att han hämtade några maskrosblad till Disco:)
Sedan gick det inte så bra från förvänd h till rättvänd v blev det bara byte fram + korsgalopp. Jag fick göra några enkla byten med bara ett steg i trav o sen ny galopp. Detta känner han igen o det kan han. Nästa gång är nog bäst att ha bom igen. 
Jag är iaf jättenöjd för ett fint byte, för första gången utan bom!!

Sandra tränade också. Cobben blev jättefin mot slutet, då släppte han till hela kroppen o blev superfin.



2 kommentarer:

  1. GRATTIS! Åh va kul! Maskrosblad - det var allt fattigt! Nu får du se till att utrusta tränaren med socker. :) / KIcki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, han vill inte bli kladdig:)

      Radera