onsdag 28 maj 2014

Stafettes nya barnbarn

 
Foto: Birgitta Brorsson


Foto: Birgitta Brorsson
Foto: Birgitta Brorsson


Det är så otroligt kul att min Ingresse lever vidare genom sina avkommor. Hoppgenerna förs nu vidare av Stafettes avkomma Stella (Cartier-Stanford) som nu fått det senaste tillskottet i stofamilj 23 (olivelugnfamiljen). Vilken underbar fölunge:)
Dressyrgenerna förs vidare av Laventas (Nactus-Labrador) fina avkommor på stuteri Kopparkulla.
Tabelle f-91 tävlar fortfarande fälttävlan och hoppning, otrolig hållbarhet!

De underbara bilderna har Birgitta Brorsson (uppfödaren) tagit. Hon är superduktig på att fota hästar!

Jag blir "fölsjuk" när jag ser detta underbara lilla stoföl!

Stafette. Foto: Birgitta Brorsson

4 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHH!!!!!!!! Jag blir heeelt sjuk! Så söt! Får betäcka Charmen i sommar så jag får en sån gullegris nästa sommar! // Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland önskar man att man hade ett sto....

      Radera
  2. Klart att du måste ha ett sto Irene! :) Så mycket fina hästar du fött upp genom åren! Lilla Capella är heeelt bedårande, så underbart temperament, go, social och lätthanterlig (och till salu, hur man nu skall kunna sälja henne). Mormor Stafette blev alldeles till sig när hon föddes och skulle nog gärna adoptera henne. Snart ska hon få gå ihop med sitt lilla barnbarn. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir riktigt sugen på att börja med avel igen:) Men det ligger mycket jobb bakom...

      Radera