måndag 28 april 2014

Galopp på fyrkanten


Solen sken o det var sommarvärme! Helt underbart. Tyvärr hade jag bara 2 säckar salt till banan, så det dammade en del. Framridningen gjorde jag i sommarhagen. Första gången jag red där i år. Vi njöt både jag o Disco.
Janne tittade på mig när jag red. Disco var lite mör från gårdagen då J red, så vi tog det väldigt försiktigt med många mikropauser.
Disco var fin på volten, så jag fick gå ut på spåret. Tränade på att öka språnglängden i galopp o sedan komma tillbaka utan att han lägger sig i händerna. Där måste jag vara noga med att inte lägga ner mina händer så att jag inte låser hans hals. Gick ganska bra, men det måste jag träna mkt mer på, jag måste kunna visa fina ög från längningar.
Testade några slutor i trav. J tyckte de var bättre, även om det gärna blir lite handbroms på. 
Över lag hade jag en bra ridkänsla o Disco var med på noterna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar