onsdag 1 januari 2014

Gott Nytt År med träning



Cobben i sin julklappsgrimma

GOTT NYTT ÅR!
Hoppas att 2014 blir ett bra år för oss alla:)
Det sköts massor raketer o smällare här, stackars alla djur. Gillar det inte!

Charlotte Jardin - Valegro har satt nytt världsrekord i kür. Se den fantastiska ritten här.

Janne kämpade med oss igår. Jag kände mig stel o trött, inte alls bra. Kanske för mycket onyttig mat o för lite pulshöjande träning. Märker att jag oftare tar skrittpauser när jag rider själv...
Ganska nöjd ändå med traven. Hade en bra känsla o han var fin i munnen. Försöker att få honom alert i skritten så att han sätter under sig i stället för att gå iväg med långa kliv. 
I högergaloppen hade jag en kanonfin känsla o han jobbade på jättebra, super!
Vänstergaloppen var hemsk. Kände mig som en nybörjare då han bara lade sig i mina händer o backade av totalt. Fick honom inte fram alls. Det blev att jag bankade o samtidigt höll emot o låste halsen på stackars hästen... Suck. Janne tog sig för pannan o frågade om jag siktar på LB:1, ha ha jättekul:(
Efter ett tag blev det bättre, tom acceptabelt. Övergick till att göra enkla byten. Fick till några riktigt bra, men han lär sig vad vi ska göra o så vill han förekomma mig. 
Herre gud, jag blev ledbruten i hela kroppen, är jag 80 eller?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar