måndag 25 november 2013

Samling i lägre form


Red i morse för Marianne. Åkte tidigt o det var ganska halt på vägen (usch). 
Red fram i kandaret, första gången jag red honom med det. Han brydde sig inte, kunde inte märka någon skillnad. Gjorde en knut på stångtyglarna så att jag inte skulle få för mig att dra i dem... Bytte dock till tränset efter det att jag ridit fram.

Det märks nu att jag inte kan rida lika mycket längre pga frosten. Jag känner att det tar längre tid att komma till ridning.
M tyckte iaf att han såg fräsch ut. Gjorde lite sidvärts o skolor, vilka gick över förväntan. Växlade mellan öppna o sluta.
Galoppen gick väl sådär... Fick honom lite i handen då jag gjorde enkla byten.  Jag måste sluta att ta tillbaka honom med handen...
Även denna gång fick jag lägga ner honom i lägre form o där försöka aktivera honom att få upp ryggen. Får inte rida för fort, utan med engagemang i rygg o bakdel. Han blev väldigt mjuk o fin, började bjuda på ordentligt. Härligt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar