tisdag 29 oktober 2013

8-volt med enkelt byte


Janne tittade på oss i söndags.
Disco sög inte riktigt tag i tyglarna i traven, utan backade av lite o blev ojämn. Det blir lite så när han tycker det är jobbigt. Här behöver han stärkas. Jag känner att när jag rider själv låter jag honom slippa ta i här i detta arbetet. När man är själv är det svårt att samla, det är så lätt att det bara går sakta i stället...

Galoppen kändes helt bedrövlig o gungig. Fick inte alls ordning på den. Då fick jag rida på en 8-volt o göra ett enkelt byte varje gång jag bytte varv. Det gjorde susen o galoppen blev mkt bättre. Skönt! (även om min rygg värkte)

Sedan var det dags för Sandra o Cobben. Sandra ville rida upp LA:4. Cobben visade sig från sin bästa sida o både Janne o Sandra var jättenöjda. Bättre fattningar nu. Han gjorde bla fina ökningar i både trav o galopp o kunde behålla formen i galoppen hela vägen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar