lördag 7 september 2013

Hjälp med galoppen

Sandra o Cobben

Janne kom o hjälpte oss en dag. Kände att jag ville att han skulle sitta lite på Disco. Han jobbade med galoppen o fick till en bra takt där Disco jobbade på. Vi måste få honom starkare så vi får pressa honom lite, trots att han tycker det är väldigt jobbigt.

Sandra red själv o var väldigt nöjd med både trav o galopp. Cobben jobbade väldigt fint o bärigt!

Idag red jag D här hemma ett rejält pass. Var inte riktigt meningen, men det blev så. Gick igenom "allt" i både trav o galopp. Hade en väldigt bra känsla, men fick jobba ordentligt i galoppen. Om jag ska klara att ha honom kvick får jag driva, smacka o jobba på alla sätt, annars lägger han av. I traven jobbar han bättre själv o bär sig nu med bättre balans. Jag var jättenöjd med honom.

Ofta undrar jag hur jag kunde vara så korkad att jag köpte en 3-åring (igen) som jag skulle utbilda själv. Nu är han 9 och har fortfarande inte ens startat Msv ännu... O inga byten....
Jag kommer ju aldrig någon stans. Har ridit unghästar i hela mitt liv o borde haft en läromästare som snabbt skulle kunna ta mig till Msv. Det är ju där jag vill vara...
MEN, ingen skugga över Disco, han gör så gott han kan:)

Köpte ett ländtäcke från Horseware att ha på regniga dagar i höst.
Horseware ländtäcke
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar