onsdag 7 augusti 2013

Delar ur program


Fick mig en duvning av Marianne. Jättebra träning med fokus på program (MsvC). Red flera delar ur programmet. Hon tyckte att Disco såg mycket fräschare o kvickare ut än förra gången. Nice.
Trodde knappt att jag skulle kunna åka för han hade fått ett bett av något så hela nosryggen var svullen. Han tål inte insektsbett alls men verkade iaf inte ha ont. Jag tog bort undre delen på nosgrimman, o satte den övre helt löst.

Fick koncentrera mig mest på skolorna. Jag kommer igång för sent o det blir för svag tvärning. Måste stötta upp på ytter.
Red en del förvänd, där måste han jobba o ta i. Överlag i galoppen måste han vara kvickare, får inte bli gunghäst.
Enkla byten, svårt på spåret, lättare om man vänder över banan. Han får gärna vara uppe med huvudet i sista steget, så att bakbenet kan få plats under honom. Jag måste spänna magmusklerna.
Gjorde en del ökningar i galopp, där ska han inte ramla ner utan vara uppe i fronten.

Bra övningar för Disco o mig! 

Cobben. Värmde upp alldeles själv innan Sandra hade lastat honom, den busen... När han skulle kliva på transporten slet han sig o tog ett varv upp i skogen med Sandra flåsande efter, så även Sandra blev uppvärmd, ha ha.
Sandra red upp LA:3. C betedde sig ungefär så som han gjort de sista tävlingarna. Han blir lite off, tittar på saker vid sidan av, tappar fokus o då aktiviteten o ryggen. Blir lite öppen i formen o lite väl taktfast. MEN han gör massa saker bra också. Marianne tyckte att han har lätt att utföra rörelser o han har verkligen fina gångarter. Det gäller "bara" att få honom att jobba, då blir han superfin.
Även Sandra var väldigt nöjd med träningen o alla tips. 
Det glädjer mig att vältränad ungdom blir genomsvett o stuptrött (precis som jag blev...) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar