onsdag 31 juli 2013

Träning Disco för Bo Jenå




Disco fick också börja med cavaletti + skrittövergång på volt. Flera ggr i båda varven. Han blev mjuk o fin, svarade fint.
Ett par skänkelvikningar. Jag får inte glömma yttertygeln. Öppna på kvartslinjen. Detta har ju varit jobbigt för honom det sista, men nu gick det riktigt bra, speciellt till v. Får passa noga med ytterskänkeln när jag rider högeröppnan.
Travsluta halvt igenom. Katastrof i högerslutan... Lättare i vänsterslutan. När jag rider högerslutan måste jag böja ordentligt till höger.
Galopp. Fick rida på en volt o ta tillbaka lite o sedan rida framåt. Serpentiner med förvänd gick ok. Sedan blev det öppnor i galopp på kvartslinjen. Ganska nöjd, han gjorde dem ok, bättre än förväntat.
Tramp. Disco fick också göra lite tramp. Han gör det ju på töm, men var ändå lite konfunderad när Bo petade på bakbenen. Han blev lite stark framåt, svårt att gå med korta skrittsteg, men han kom igång o gjorde några riktigt fina tramp i båda varven. Jag ska sitta still, lätt i handen och särade händer. Viktigt att han är rak i kroppen. Berömma jättemycket då han trampar, gärna socker från medhjälpare.
Detta var superkul! Längtar redan till nästa gång (som jag hoppas det blir)
Jag frågade Bo om vad han tyckte ang bytena. Han tyckte vi skulle börja i höst. Det får nog bli ett projekt i vinter.
Frågade också om han ansåg att vi kan starta MsvC:1 o det tyckte han att vi skulle börja med snarast:)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar