fredag 5 juli 2013

Bättre än det kändes


När jag tränade för Janne idag så hade jag inte alls någon bra ridkänsla. Disco ville inte ställa till höger o dessutom fick jag hela honom i händerna. 
Janne tyckte däremot att Disco jobbade jättefint o det var ju positivt. Han var aktiv o uppe i formen. Antagligen orkade han inte bära sig där utan att stötta sig i mina armar..

Vi gjorde ett par skänkelvikningar som blev jättebra, (bästa hittills) så kanske hade Janne rätt i att han jobbade på ett bra sätt.
Nu har det ju blivit en del samlingsjobb för Disco, så han vill gärna självsamla sig, vilket han gjorde i galoppen. Måste rida honom framåt då o då, även variera var han har sitt huvud o hals. 

Målet för mig nu är att jag ska kunna ta halvhalter i denna lite mer hopsamlade formen. Det funkar inte alls nu, jag blir som vanligt dragande i tyglarna så att bara halsen kortas... Men vi får ta ett steg i taget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar