söndag 23 juni 2013

Samlad galopp

Sillsallad

Idag tränade jag i ridhuset för Janne. Utanför ridhuset gick polishästarna i hagar o såg ut att trivas med livet. Säkert mycket trevligare att gå i hagen än att hålla ordning på fulla folk i Lysekil. 

Fokus på träningen idag blev samlade galoppen.
Disco var mjuk o fin under uppvärmningen. Efter att vi värmt upp i lägre form kommer nästa fas med övergångar, halter o jobb framåt - tillbaka i aningen högre form än framridninen. Detta ska funka innan samlingsjobbet börjar. Då är kraven lite högre o vi spänner bågen. Självklart blir det en liten paus mellan varje fas. 

Red delar ur MsvC:1 galoppen. När jag har ridit det själv har jag ridit i arbetsgalopp märkte jag, men det ska ju vara samlad galopp... Janne var på mig hela tiden så att han inte "rann iväg" utan satt kvar på baken. Stackars Disco, han orkade inte riktigt utan stånkade o stönade, men det blev faktiskt ganska bra ändå.
Testade vägen med de enkla bytena o de gick bättre än förra gången. Jag måste vara noga med att planera vägen. Han är väldigt positiv att rida nu o det är kul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar