måndag 3 juni 2013

Janneträning + Nicke hit

Nicke o Sofie. Fotot är från Facebook.

Åkte till Hoga för att träna. Hoppasdes på en lika fantastisk ridupplevelse som förra gången... Det blev bra o jag är nöjd, men jag fick inte den där lilla extra känslan. Kanske berodde det på att det var väldigt varmt i ridhuset.

Något som jag är väldigt nöjd med är att Disco nu går mycket bättre av sig själv. Det är sällan han är seg o slö o det är väldigt skönt.

Jag fick jobba med att få honom att jobba energiskt o med en bra eftergift. Tyvärr tar jag för mkt med händerna då jag gör halvhalter. Vi jobbade mycket med tempoväxlingar o det gick ganska bra. Pressade honom att ta i i galoppen o det blev ok efter några upprepningar.
Janne filmade... Hmm blev lite si o så med det, upp o ner o på tvärsen o ner i spånet, ha ha, men jag såg iaf en del o jag blev faktiskt positivt överraskad. Tyckte både häst o ryttare skärpt till sig sen jag såg oss sist:) Jag måste dock räta upp mig lite till i galoppen.

Goa Nicke o Sofie är tillbaka hos oss igen! Nicke blev nog glad att komma "hem" igen o båda våra hästar tog emot honom som om han bara varit borta en dag. Skönt! Underbart att se tre nöjda hästar gå i stora hagen o beta:) 
Nere på åkern går rådjuren varje dag...



2 kommentarer:

  1. Nicke älskar sina fina hagkompisar här i Brastad! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror att han trivs bra här:)

      Radera