söndag 19 maj 2013

Bra träning igen!


Idag åkte vi till ridhuset o tränade. Skönt att få rida i ett stort ridhus med bra underlag. Det har annars blivit mkt ridning på min ridbana det sista för jag har svårt att hinna köra iväg stup i kvarten...

Disco var fin på framridningen o jag märkte att han gillade att vara i ridhuset o han jobbade på bra.
Tog emot lite i högersidan. Jag red på volten i skritt o gick in/ut i sluta. Det måste han kunna göra utan att gaffla med munnen. Travade längs spåret o testade några längningar med halt som avslut. Svårt. Han ville inte gärna ta mina förhållningar där, men halterna var bättre. Längningarna i sig har faktiskt blivit bättre och mer i uppförsbacke.
Red några öppnor-volt-slutor i trav. Där måste jag vara noggrann med halvhalter. Om han inte tar mina halvhalter får jag göra halt! Kände även där att han faktiskt blivit starkare.
Avslut med trav längs 4-kanten. Tränade på att gå i o ur sluta med lite friskare tempo mellan. Gick faktiskt ganska bra.
Jättenöjd med träningen o med Disco, nu har jag saker att jobba med:)

Hästarna var nöjda över att fått sova ute, (men Cobben la sig i halmen o sov så fort han kom in). 
Man njuter verkligen när man ser dem i hagen. Får nästan nypa mig i skinnet när jag ser två svarta vackra (friska) hästar i det gröna gräset!



  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar